Systemy Informatyczne

Systemy Informatyczne ERP

Analiza Social Media

Analiza Social Media

Siła Social Media

W dobie światowej rewolucji portali społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, czy Instagram, opinie użytkowników ciągle zyskują na wartości. Możliwość wymiany poglądów w mediach społecznościowych przyciągnęła już ponad miliard ludzi na całym świecie, a liczba ta ciągle rośnie. Swoje konta użytkowników w najpopularniejszych platformach społecznościowych posiada już ponad 50% wszystkich internautów.

Polskie realia również wypadają imponująco. Według danych z raportu przeprowadzonego przez agencję We are social (styczeń 2015), mamy aż 13 milionów aktywnych użytkowników social media, w tym 9,2 miliona osób korzystających z sieci społecznościowych na telefonach i tabletach.

Tempo przyrostu nowych informacji na samym Facebooku sięga ponad 700 tys. nowych statusów i pół miliona komentarzy. Wiele wpisów dotyczy opinii marek, produktów, firm oraz usług, dlatego w obecnych czasach coraz ważniejszy staje się monitoring social media, które stanowią cenne źródło służące poznaniu i zrozumieniu klientów

Comarch Social Intelligence

Korzystając z Comarch Social Intelligence zyskujesz efektywną metodę badania opinii na temat Twojej marki w internecie. Oprócz tego możesz analizować zainteresowanie Twoimi produktami, usługami, czy też prowadzonymi kampaniami i zdarzeniami w social mediach. Bądź zawsze tam, gdzie toczy się dyskusja o Twojej firmie.

Przy pomocy Comarch Social Intelligence będziesz mógł reagować na nagłe zdarzenia w internecie, przez co skutecznie ochronisz swoją markę. Będziesz mógł nie tylko natychmiast odpowiadać na pytania klientów, ale też i lepiej radzić sobie, jeżeli pojawi się kryzys w social media. Już od pierwszego uruchomienia Comarch Social Intelligence możesz monitorować informacje o dyskusjach i negatywnych opiniach dotyczących Twojej marki.

To nie wszystkie możliwości Comarch Social Intelligence. Zyskujesz również obszerny zakres analiz oraz cykliczne raporty, które dostarczają kompleksowej wiedzy o opiniach społeczności w Internecie nie tylko na temat Twojej marki, ale też i produktów, czy kampanii promocyjnych i potrzeb rynkowych. Otrzymujesz też cenne narzędzie do komunikacji z Klientami, wspierania ich potrzeb oraz sprawnego udzielania odpowiedzi na wszelkie wątpliwości i obawy. Możesz też korzystać z funkcji wyszukiwania potencjalnych klientów, którzy szukają w mediach społecznościowych opinii o danym produkcie lub usłudze. Wejdź na nowy poziom komunikacji, wsparcia w sprzedaży oraz wzmocnienia pozytywnego wizerunku swojego brandu.

Dlaczego warto monitorować społeczność?

BEZPIECZEŃSTWO REPUTACJI

Dobre opinie na temat firmy to jedno z najważniejszych zadań specjalistów od marketingu. Wypracowana przez długie lata reputacja na rynku może łatwo lec w gruzach, jeżeli w mediach społecznościowych pojawi się wiele negatywnych komentarzy.

Manipulowanie informacjami przekazywanymi w sieci oraz na portalach społecznościowych jest bardzo łatwe. Konkurencja nie śpi i często posuwa się do nieczystych zagrań, w tym do celowej manipulacji wizerunkiem marki w internecie. Monitoring Comarch Social Intelligence pozwala wychwycić i takie sytuacje oraz im przeciwdziałać.

WSPARCIE SPRZEDAŻY 

Dzięki aplikacjom social media można lepiej identyfikować potencjalnych klientów, potrzeby rynkowe oraz nowe trendy. Klienci oraz fani marki sami chętnie podsuwają pomysły na nowe produkty i usługi, czy też podpowiadają, jak ulepszyć już istniejące. Możesz więc wspierać klientów w ich opiniach, wychwytywać dyskusje i wchodzić w interakcje na dane tematy. Co ważne, społeczności, które gromadzą się na portalach społecznościowych dostrzegając responsywność wybranych marek doceniają je poprzez większe zaufanie, zainteresowanie i częstsze odwiedziny.

Potwierdzeniem ww. zachowań jest koncepcja marketingowa Zero moment of Truth, która odnosi się do momentu podejmowania decyzji przez klienta. Pierwszy etap zakupowy to wyszukiwanie informacji o produkcie/usłudze, w tym opinii oraz włączenie się do dyskusji na jego/jej temat. Z punktu widzenia firmy i marketingu, nie ma lepszego momentu na dotarcie do klienta z pozytywnym przekazem.

ANALIZA KAMPANII

Comarch Social Intelligence jest nieodzownym narzędziem do badania efektów kampanii promocyjnych. Umożliwia sprawdzenie, czy podejmowane działania przyniosły spodziewane efekty z korzyścią dla firmy. Monitorowanie intensywności dyskusji prowadzonych w mediach społecznościowych dostarcza cenną wiedzę dotyczącą prowadzonych działań marketingowych oraz pozwala sprawdzić reakcje, jakie towarzyszą owym działaniom.

Na uwagę zasługuje w tym miejscu strategia biznesowa Social CRM. Na przestrzeni ostatnich kilku lat jej znaczenie zdecydowanie wzrosło pokrywając się z rozwojem popularności sieci społecznościowych. Obecnie utrzymywanie jak najlepszych relacji z klientami za pośrednictwem portali społecznościowych staje się podstawą prowadzenia działań marketingu online. Comarch Social Intelligence dzięki dostępnym funkcjonalnościom pozwala na sprostanie wymaganiom stawianym przez Social CRM.

BADANIE POTRZEB KLIENTÓW

Przeprowadzenie badań opinii publicznej, trendów rynkowych oraz analizy perspektyw rozwoju dotychczas wiązało się z dużymi kosztami, na które nie każda firma mogła sobie pozwolić. Wzrost popularności i dominacja social mediów sprawiają, że stały się one jedną z najważniejszych grup reprezentatywnych wykorzystywanych w badaniach.